كچلستان كچلستان .

كچلستان

آموزش ساخت كرم دور چشم گياهي در خانه

كرم دور چشم طبيعي خود را به راحتي در خانه تهيه كنيد

 

لبخند زدن، خنديدن و حالات صورت زياد از علل طبيعي چين و چروك دور چشم هستند كه نمي توان و نبايد از آنها اجتناب كرد. اگرچه اين چين و چروك ها نشانه پيري شما هستند، اما داشتن پوستي صاف و بدون لك نشانه سلامت پوست است.

پوست دور چشم يكي از نازك ترين و حساس ترين نواحي بدن است و بسياري از متخصصان پوست معتقدند چين و چروك دور چشم يكي از اولين نشانه هاي قابل مشاهده پيري پوست است.

پوست اطراف چشم به اندازه پوست ساير قسمت‌هاي صورت و بدن حاوي غدد چربي و كلاژن نيست و همين امر آن را مستعد خشكي، افتادگي و خطوط و چين و چروك مي‌كند. در واقع قسمت هايي از پوست كه غدد چربي كمتري دارند و تراكم كمتري دارند، بيشتر در معرض چين و چروك هستند و به همين دليل است كه از سنين جواني پنجه كلاغي در اطراف چشم ايجاد مي شود. با استفاده از دانش طب سنتي در اين مقاله از تغذيه سالم و كرم گياهي دست ساز در منزل براي كاهش پيري پوست دور چشم و سلامتي و طراوت آن بهره خواهيم برد.

 

همانطور كه گفته شد، پوست لطيف اطراف چشم بسيار نازكتر از پوست هر جاي ديگر صورت يا بدن است و با افزايش سن، علائم پيري مانند خطوط ريز، چين و چروك و خطوط عميق در اين نواحي سريعتر ايجاد مي شود. . .

روغن هاي گياهي به دليل داشتن تركيبات آنتي اكسيداني، ويتامين ها و مواد مغذي مختلف در تقويت پوست و مو بسيار موثر هستند. همچنين به دليل خاصيت جذب بالايي كه دارد مي تواند به سرعت پوست را مرطوب كرده و در نتيجه از خشكي پوست و چين و چروك به خصوص چين و چروك دور چشم جلوگيري كند.

 

 

روغن هايي كه در زير به شما پيشنهاد مي كنيم، با پروتئين ها و مواد مغذي كه به پوست اطراف چشم مي رساند، بازسازي سلول هاي پوست را تحريك كرده و پوست دور چشم را سفت مي كند.

از آنجايي كه محصولات مراقبت از پوست تجاري اغلب حاوي مواد شيميايي هستند كه منافذ پوست را مسدود كرده و آن را سنگين مي كنند، بسيار گران هستند. برخي از اين كرم هاي دور چشم بر پايه آب هستند و اگرچه در ابتدا پوست را مرطوب مي كنند، اما به مرور زمان پوست را خشك مي كنند.

 

خواص كرم دور چشم گياهي و طبيعي

 

  • بهبود بافت پوست دور چشم
  • كاهش پف زير چشم
  • روشن كننده پوست دور چشم و رفع سياهي دور چشم
  • پيشگيري از چين و چروك
  • مرطوب كننده و م مغذي و سرشار از آنتي اكسيدانرطوب كننده
  • ترميم پوست آسيب ديده ناشي از آفتاب سوختگي
  • آلودگي هاي روي پوست را از بين ببريد

 

 

 

 

طرز تهيه كرم دور چشم روزانه با روغن هاي گياهي

 

 

دستورالعمل ساخت

 

كره شي، روغن نارگيل و موم زنبور عسل را به يك قابلمه كوچك يا كاسه قابل استفاده در مايكروويو اضافه كنيد. همچنين مي توانيد اين كار را با استفاده از روش بن ماري انجام دهيد. اگر از اجاق مايكروويو استفاده مي كنيد، اين موارد را با فاصله 30 ثانيه حرارت دهيد تا كاملا ذوب شوند. سپس بقيه روغن هاي ذكر شده را به اين مخلوط اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا يكدست شوند.

با استفاده از قطره چكان، مخلوط را به يك كاسه كوچك و سرپوشيده منتقل كنيد. سپس ظرف را به مدت 24 ساعت در يخچال يا جاي خنك قرار دهيد.

 

 

مي توانيد كرم دور چشم را دو بار در روز به آرامي با نوك انگشتان خود به زير و اطراف چشم بزنيد. اين كرم به قدري سبك است كه مي توان از آن در صبح و شب استفاده كرد.

تركيبات گياهي كرم دور چشم بسيار غني بوده و به سرعت جذب پوست شده و به عمق پوست نفوذ مي كند.

در مجله سلامتي و طب سنتي سبزينه راه به اينگونه مطالب دسترسي خواهيد داشت.

 

 

 

كره شي در اين كرم دور چشم گياهي، توليد كلاژن را براي افزايش استحكام پوست و بهبود ظاهر چين و چروك دور چشم تحريك مي كند. همچنين التهاب پوست را براي مبارزه با پف زير چشم كاهش مي دهد.

روغن نارگيل گردش خون را تقويت مي كند و سياهي دور چشم را كاهش مي دهد و در عين حال بافت همبند پوست را قوي و الاستيك نگه مي دارد. موم زنبور عسل به حفظ رطوبت براي جلوگيري از چين و چروك كمك مي كند. روغن هاي اسطوخودوس، ليمو، گلاب، بهارنارنج و تمشك نيز سرشار از ويتامين C و A هستند و به همين دليل علاوه بر بوي مطبوع، پوست دور چشم را تقويت مي كنند. روغن گل مغربي يكي ديگر از روغن هاي عالي است كه داراي خواص ضد پيري است.

 

 

 

 

تغيير رژيم غذايي و سبك زندگي براي كاهش پف و سياهي دور چشم

 

كاهش عادات بد مانند سيگار كشيدن و نوشيدن الكل مي تواند به كاهش و پيشگيري از پف زير چشم، سياهي دور چشم و چين و چروك دور چشم كمك كند. متخصصان پوست همچنين توصيه مي كنند كه هر روز ? تا ? ساعت بخوابيد تا از احساس خواب آلودگي، خستگي و پف چشم جلوگيري كنيد.

در نهايت آب كافي بنوشيد. زيرا سياهي دور چشم به دليل مصرف كم H2O ايجاد مي شود. به گفته محققان، رژيم غذايي سرشار از نمك و سديم نيز مي تواند باعث ايجاد كيسه هاي زير چشم شود. بنابراين، با كاهش مصرف نمك در رژيم غذايي، احتباس آب در زير پوست را كاهش مي دهيد.

 

 

https://www.mixcloud.com/AstonPark33/

https://www.sbnation.com/users/AnnikaPayne4

https://www.liveinternet.ru/stat/sabzinerah.ir/

https://unsplash.com/@astonpark33

https://www.evernote.com/shard/s382/sh/912d9afc-58a7-4b91-b7d8-859dd3124074/TeRfUX1YRsXerxALp4Npq6j25O_1SDR36nh54s2ZMcmRQPWQITEA8H8pkw

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/47f52921-526f-4f62-86d3-7a3d0aeb1be2/Sonn-R

https://www.fanfiction.net/u/15739130/

https://giphy.com/channel/AstonPark33

 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۷:۲۶ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :